Znaczenie Dobrego Formularza Internetowego
Ze wszystkich elementów interfejsu użytkownika w Twojej witrynie lub w aplikacji, najtrudniejszy jest do zrobienia dobry formularz internetowy. Jednak ten niewielki kawałek ekranu ma dość dużą moc, dlatego tak ważne jest jego skuteczne zaprojektowanie.
Kluczowe Dane w Formularzach
Formularze stanowią klucz do gromadzenia danych dotyczących pozyskiwania potencjalnych klientów. Wszystko, od adresów e-mail po nazwiska i numery telefonów po konkretne preferencje klientów, jest udostępniane Tobie, dzięki uprzejmości tych formularzy. Gdy strony internetowe zawierają te informacje, ich działy marketingowe zwykle mają dostęp do tych potencjalnych klientów, mając nadzieję, że dobrze dopasują produkty dla nich.
Efektywność Krótszych Formularzy
Zadaniem formularzy jest uzyskanie jak największej liczby użycia. Tutaj przyjrzymy się twardym danym, które pomogą Ci zaprojektować je w bardziej inteligentny sposób niż kiedykolwiek.
Mniej naprawdę oznacza więcej
W Internecie okres uwagi ludzi są bardzo krótkie. Twoi goście ominą twoje treści, jeśli nie dojdziesz do rzeczy szybko. Według badań użytkownicy opuszczą stronę w zaledwie 10 do 20 sekund, nie pozostawiając projektantom dużo czasu na skuteczne przekonanie odwiedzających do podjęcia określonych działań. Firmy badawcze doszły do wniosku, że w związku z tym projektanci mają tylko 10 sekund na wyraźne przedstawienie swojej oferty inaczej stracą potencjalnych klientów.
Krótsze Formularze – Więcej Konwersji
Podstawowym aspektem jasnego przekazywania treści strony jest ograniczenie zawartości, aby nie przytłoczyć użytkowników. Jednym z najlepszych sposobów na to jest skrócenie liczby pól w formularzach. Zamiast zmuszać użytkowników do przeglądania wielu pól w formularzu w celu ustalenia danych, poproś ich jedynie o udostępnienie podstawowych informacji.
Ile Pola w Formularzu to Za Dużo?
To nasuwa pytanie, ile pól uważa się za krótkie? Spójrzmy na dane po pomoc. Według badań, forma generowania potencjalnych klientów z zaledwie pięcioma polami przewyższała formularze odpowiednio z siedmioma i dziewięcioma polami: odpowiednio od 13,4 do 12 procent do 10 procent. Uzbrojony w te dane można stwierdzić, że krótsze formularze przekonują więcej osób do ich wypełnienia, dzięki czemu Twoja strona wygeneruje więcej potencjalnych klientów.
Dłuższe Formularze – Wyższa Jakość Danych
Jeśli jesteś projektantem pracującym nad witryną, która już pobiera znaczną liczbę potencjalnych klientów z formularzy – tak bardzo, że Twój zespół stara się przeszukiwać dane w celu znalezienia odpowiednich potencjalnych klientów – wtedy możesz chcieć faktycznie przejść na dłuższe formularze, pomimo powyższych danych. Chociaż prawdą jest, że mniej osób będzie wypełniać Twoje formularze, co spowoduje mniej ogólnych potencjalnych klientów, otrzymasz lepszą jakość potencjalnych klientów, ponieważ osoby, które poświęcają czas na wypełnianie dłuższych formularzy, są oczywiście bardziej zainteresowane twoimi usługami. Dzięki temu uzyskasz bardziej szczegółowe dane o potencjalnych klientach, które Twój zespół marketingowy może wykorzystać do bardziej trafnych działań następczych.
Automatyczne Uzupełnianie – Za i Przeciw
Ach, autouzupełnianie. Ten aspekt wypełnienia formularza, który może prowadzić do frustracji więcej razy, niż ktokolwiek może policzyć. Czasami jedna z najtrudniejszych funkcji formularza, aby uzyskać poprawność, autouzupełnianie może utworzyć lub uszkodzić UX formularza. Ten aspekt wypełniania formularza może prowadzić do frustracji. Źle utworzony lub uszkodzony formularz może nie działać lub uzupełniać formularz o złą treść.
Wskazówki dotyczące Autouzupełniania
Oto kilka wskazówek, których należy zawsze przestrzegać podczas projektowania z funkcją autouzupełniania:
– Włącz automatyczne wypełnianie w przeglądarkach takich jak Chrome i Firefox, upewniając się, że pola są oznaczone terminami, które rozpozna większość przeglądarek (imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu itp.).
– Zapewnij szybkie sugestie autouzupełniania, wyświetlając listę sugestii, gdy tylko użytkownik wpisze pierwszą literę swojego słowa.
– Zapewnij odpowiednie sugestie, które mają sens dla historii i profilu użytkownika.
Nie Wprowadzaj Zamieszania
Oto kilka rzeczy, które pomogą ci nie utrudniać użytkownikom wypełniania twoich formularzy:
– Nie używaj automatycznego przesuwania, które automatycznie przesuwa kursor do następnego pola, ponieważ niektórzy użytkownicy będą z nim walczyć, ponieważ go nie oczekują.
– Nie rozpraszaj użytkowników, zapewniając duże wizualne separatory lub wypełniając sugestie autouzupełniania (używanie naprzemiennych kolorów wierszy jest ogromnym zakazem).
– Nie zapomnij używać wyraźnie oznaczonych etykiet w każdym polu, aby pomóc użytkownikom zrozumieć, co muszą wprowadzić.
– Rozważ wiele czynników przy projektowaniu inteligentniejszych formularzy.
Projektowanie formularzy nigdy nie jest nauką ścisłą – istnieje wiele czynników wpływających na UX i konwersje formularzy. Jako projektant, jesteś bardzo ostrożny i widzisz wszystkie możliwości, w jaki sposób forma i długość pola, kopiowanie i automatyczne wypełnianie mogą mieć pozytywny lub negatywny wpływ na to.